Kulturális kreatívok

 
2000-ben jelent meg a szociológus Paul H. Ray és a pszichológus Sherry Ruth Anderson könyve: A kulturális kreatívok: hogyan változtatja meg a világot ötvenmillió ember.


A könyv a Stanford Kutatóintézet népességtanulmányára épült, és az Egyesült Államok felnőtt lakosságának mintegy negyed részét azonosította kulturális kreatívként. Európában a kulturális kreatívok számát 2000-től számítva 80-90 millióra becsülik. A 2000-ben azonosított ötvenmillió amerikai kulturális kreatív 60%-a nő volt.


Ray és Anderson a kulturális kreatívok teljes csoportjától különválasztott egy „magot”, akik magasabb iskolázottsággal rendelkeznek, akiknek nagyobb az elhivatottságuk, és akik főleg a spiritualitásra, az önzetlen emberbarátságra, az önmegvalósításra és a társadalmi aktivitásra összpontosítják a figyelmüket. Ennek a magnak, ami 2000 előtt az ötvenmillió felnőtt közel felét jelentette, a fele nő volt.


Jellemzőik

Grafika: Vékony Andrea, Marton Ágnes, Web: Kemb